Saturday, March 5, 2011

Mida ma arvan solaariumist?


Suvel saab nahk päikese käes mõnusalt kuldpruuniks ning enamasti jätkub seda  kena jumet oktoobrini, siis hakkab see juba väga kiirelt maha kuluma.Alates sellest ajast olengi ma endale peale määrinud erinevaid kreeme, et päevitust tekitada, kuid paari päevaga on need nahalt kulunud ja ka mökerdamist on nendega olnud minu jaoks liiga palju.Seetõttu käisingi ma täna üle kaheksa kuu solaariumis.


Vastupidiselt enamikele inimestele ei arva ma, et solaarium on saatanast.Ilmselgelt on solaariumil olemas ka omad ohud ja seal käimine võib põhjustada *melanoomi * nahavähki *naha enneaeget vananemist. Samas kordan ma taas lauset, et kõike tuleb teha mõõdukalt. Kui käia solaariumis mitu korda nädalas ja nii aastaringselt, ei ole enam mõtet rääkida mõõdukast käimisest ja mõnusa jume saamisest.Siis on tegu juba sõltuvusega ning arvatavasti meenutad Sa keset lumist talve šokolaadi ja porgandi segu.Kui aga käia näiteks talvekuude jooksul kuni kümme korda, ei ole see minu arvates mingi surmapatt.Siiski on ka minule öeldud, et käid solaariumis-saad nahavähi-sured ära.Selle peale ei oska ma muud öelda kui, et telliskivi võib ka tänaval jalutades pähe kukkuda.

Mõned pildid inimestest, kelle jume on jubedamast jubedam.





Millised on minu suhted solaariumiga? Ma käisin solaariumis esimest korda 15 aastaselt ja aastas käin ma seal kokku umbes 10 korra ringis.Ma võtan enamasti kümme minutit, kuid täna toimisin teisiti.Nimelt käisin ma täiesti tundmatus kohas solaariumis ja ma suutsin alguses korralikult segadusse sattuda.Seal oli neli kabiini ja igas kabiinis üks masin.Astusin siis sisse ja nägin automaati, kuhu peab raha panema.Raha sinna aga sisse ei läinud ning ma liikusin edasi, et proovida teise automaadi juures.Lõpuks näen ma silti, et tuleb osta eriline münt ülevalt administraatori käest.Väike blondiin nagu ma olen, aga ei osanud ma isegi seda münti sinna korralikult sisse panna.Lõpuks sain ma selle sinna kuidagi sisse topitud ja hakkasin päevitamise aega valima.Valida sai 5 minutist kuni 20 minutini ja mina panin peale 15 minutit.Solaariumis sees lamades ringlesid mul peas vaid ebameeldivad mõtted.Nimelt olen ma alati käinud masinas, millel saab ise tuule tugevust valida ja muusikat panna.Sellel masinal ei olnud aga mitte ühtegi nuppu sees ja ma lihtsalt lamasin seal.Lisaks suutsin ma terve aeg mõelda sellele, et mis siis kui see plastik/klaas katki läheb ja mina kuumadele lampidele kukun.Praeguseks on sellest 15 minutist peale tulnud õrn jume, kuid võrreldes sellega, et ma võtsin Eestis 10 minutit ja olin pruunim, on näha, et lambid olid kas vanad või väga nõrgad.Järgmine kord valin ma igatahes teise ja parema solaariumi.

Mida arvad Sina solaariumist?
Laura.

4 comments:

  1. Mina ei ole kordagi solaariumis käinud ja ei tunne puudust ka. Eelkõige seetõttu et mu nahk ei tundu eriti hästi päevituvat - mitu päeva päikese käes päevitamist ja ma lähen lumivalgest vaid vaevunähtavalt pruunimaks.

    Kevaditi tuleb tavaliselt isu end pruunimaks saada ja siis ostan vahtu ja/või kreemi. Sprei-päevitust sooviks aga küll kunagi proovida.

    ReplyDelete
  2. Hei hei. Viskan ka siis sõna sekka ;)
    Külastan ka talvel mõned korrad solaariumit. Kolme kuu jooksul ehk siis mingi 8-12 korda. Aga kevade ja suve poole eelistan ikka naturaalset päikest või kreeme kuna olen ise veidi tõmmuma nahaga ja kerge jume on alati peal :)

    ReplyDelete
  3. Mari
    Enamasti inimesed, kellel on blondid juuksed ja heledad silmad, päevituvadki halvasti ja nahk läheb vaid punaseks.

    Mina sperei-päevitust proovida ei julge, sest sõbranna pealt oli liigaGI hästi näha, milline see paari päeva pärast välja nägi :S Nagu laiguline lehm.

    Liza
    Minu meelest on selline kordade arv normaalne, sest siis on peal mõõdukas ja kena jume :).

    Omaks isegi heameelega tõmmut nahka, aga endal on täiesti tavaline eestlase jume.Õnneks vähemalt päevitun hästi :P.

    ReplyDelete
  4. pole veel käind kuna noor veel aga noh kui ma tavaliselt mõtlen palju ette et mis ma suurena teen siis seda mõtet ei ole küll olnud

    ReplyDelete