Tuesday, February 22, 2011

Eesti mees, kukeseened ja Helsinki


Me kõik oleme kuulnud ja lugenud, kuidas ei teata kohta nimega Eesti ning see pannakse ühte patta Venemaaga.Lisada tuleks siia ka veel klassikaline kibestunud meeste(tihti ka naiste) kommentaar, et eesti naine on l*ts.Soomes elades inimesed küll teavad, kus Eesti asub ja enamus muljetavad mulle ka oma viimasest reisist sinna.Ilusad tüdrukud, odav alkohol ja klubituurid.Siiski olen ma siin elades kuulnud ka piisavalt kommentaare, et Eestis pärit naine on see ja see.



Nüüd enam eestlastest naiste kohta ülisatavaid või laitvaid kommentaare ei tule, vaid räägitakse hoopis meie oma meestest.Nendest kõige suurema tähelepanu on saanud youtube ``kangelane``.Meie oma väikse Eesti seenemüüja, kes märatseb ja  advokaati nõuab.Kui sa veel seda videot näinud ei ole, siis vaata seda siit .Mina olen seda vaadanud kolm korda ning kõik need korrad erinevate seltskondadega.Naermist võis kuulda neil kõigil , kuid arvamus oli alati erinev.Mõndade arvates oli politsei käitumine väga hale, teistele meenutas eestlane hullu ja osade meelest oli asi lihtsalt koomiline.Samas minul oli küll alguses naljakas, kuid siis hakkas  häbi.

Häbi, sest ka mina olen eestlane ning karbi mitte just kõige kirkama kriidi käitumine ei ole minu silmis normaalne.Tulla võõrasse riiki, siin märatseda ja ülbitseda, ei ole ilus ja viisakas tegu.Praegu tulid mulle meelde Eestis elavad vene rahvusest inimesed, kellest osad on oma kakluste ja huvitava sõnavaraga suutnud mõnede eestlaste silmis oma maine madalamaks kui muru tampida.Siiski mäletan ma ka väga toredaid venelasi ning seda, et ma neisse alati hästi suhtusin.Just sellepärast ma loodan, et isegi kui soomlased on näinud rohkem eestlaste vägivaldsemat ja mustemat poolt,  suhtuvad nad viisakatesse ja normaalsetesse eestlastesse siiski hästi.

Ilusat päeva algust,
Täitsa Tavaline Tüdruk.

2 comments:

  1. Oled sa selle märatsemise põhjused endale kenasti selgeks teinud?
    Märatsemine ei ole tõesti õigustatud, aga millega oli õigustatud see, et Soome pasteedinäppteleskoophuimendid selle jobika ossi sealt minema tahtsid peksta? Et odava hinnaga seeni müüb? Ma arvan, et sul peaks tõesti kõige vähem häbi olema.

    Tood siin russid välja... et mäletsevad oma roppusi ning rusikad koguaeg püsti. Jep, stereotüüp täitsa olemas, aga kui ma astun mõnda depressiivsemasse paika Eestis (Pärnu näiteks), siis domineerib sealgi sama nilbe stereotüüp, mis mul südame pahaks ajab. Saan soomlastest täitsa aru.

    Samal ajal on väga paljudel eestlastel on manatud silme ette pilt soomlasest. Tõsi, need tuhanded, kes igal nädalal siit alkokärudega läbi käivad, pole Helsinkist. Seega... Tavaline Tüdruk, kui hakkavad kobisema, saad neile kah midagi ette heita.

    ReplyDelete
  2. Mart Kuusi ehk seenemüüja enda sõnade kohaselt kutsuti talle politsei teiste turumüüjate poolt, kuna tal puudus müügiluba.Samamoodi nagu tark inimene ei roni ilma juhiloata rooli, ei peaks ilma müügiloata ka turul oma kaupa ostmiseks pakkuma.

    Esiteks ma ei ole kobisenud, vaid ma olen kirjutanud.Ilmselgelt ei ole ka soomlaste puhul tegemist perfektsete valgete lehtedega ja ise tihti laevaga sõites, olen ma näinud neid piisavalt suurte kärudega ja purjus olekus.

    Siiski sellel korral kirjutasin ma eestlase märatsemisest Soomes, mitte soomlase märatsemisest Eestis.

    Aitäh nii pika kommentaari eest :).

    ReplyDelete